نقش شبکه ریلی چین در شکوفایی پروژه یک کمربند، یک جاده

به گزارش سهندبلاگ، چین با توسعه شبکه ریلی در داخل و خارج از مرزهای خود در پی تحقق هرچه سریع تر ابتکار یک کمربند- یک جاده است و در این جهت بیش از 200 سند همکاری با کشورهای مختلف امضاء نموده است.

نقش شبکه ریلی چین در شکوفایی پروژه یک کمربند، یک جاده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین در زنجیره تامین جهانی نقش مهمی ایفا می نماید و باتوجه به اهمیت تحویل سریع کالا به دست مشتریان پکن موضوع توسعه شبکه حمل و نقل ریلی خود را جدی گرفته است. انتقال کالا به وسیله خطوط ریلی در مقایسه با حمل و نقل دریایی از سرعت و کارایی بیشتری برخوردار است.

درحالیکه جهان درگیر عواقب ناشی از ویروس کرونا در سال 2021 بوده ابتکار یک کمربند-یک جاده چین باعث تولد یک عصر نو در عرصه ارتباطات جهانی شده است. به موجب این ابتکار، ساخت و ساز خطوط ریلی در سراسر جهان پیشرفته است. خطوط ریلی اکسپرس چین-اروپا، خط راه آهن چین-لائوس و خطوط ریلی در تانزانیا همگی یک دستاورد بزرگ و بی سابقه در سال گذشته میلادی به شمار می فرایند.

چین معتقد است به واسطه همین خطوط ریلی توانست کالاهای مورد احتیاج مشتریان اروپایی خود را پیش از کریسمس به دست آنها برساند. درحالیکه 2021 دهمین سال شروع به کار قطارهای باری چین-اروپا بود، تا پایان اکتبر قطارهای باری چین-اروپا با استفاده از 73 راستا و عبور از 175 شهر و 23 کشور اروپایی بیش از 50 هزار نوع کالا را به اروپا تحویل داد.

در دوره پاندمی کرونا تعداد و حجم کالاهای منتقل شده به وسیله قطارهای اکسپرس چین-اروپا رکوردهای نوی را ثبت نموده است.

الکس ماترن، مدیر اجرایی ارشد بندر هامبورگ معتقد است که چین نقش مهمی در زنجیره تامین جهانی ایفا می نماید و در بیشتر مواقع خطوط ریلی سریع تر از حمل و نقل دریایی هستند. بنابراین گزینه خطوط ریلی جایگزین مناسب و معتبری است.

نرخ حمل و نقل کالا به اروپا به وسیله خطوط ریلی تقریبا مشابه با انتقال کالا از راه دریایی است اما مدت زمان تحویل به نصف کاهش یافته است.

پکن با افتتاح خط آهن چین-لائوس توانست گام بزرگی در دستیابی بیشتر به بازارهای شرق آسیا بردارد. شبکه ریلی ترانس آسیا توانست فاصله ویتنام تا مرز چین را که پیشتر 2 روز به طور میانجامید به 3 ساعت کاهش دهد.

تا 16 دسامبر چین بیش از 200 سند همکاری برای ساخت مشترک ابتکار یک کمربند یک جاده با 145 کشور و 32 سازمان بین المللی و نهاد اقتصادی امضاء کرد. به گفته رئیس اندیشکده مرکز مطالعات نوآوری اندونزی، مهمترین مانع پیش روی کشورها برای رهایی از فقر ضعف آنها در زیرساخت حمل و نقل است که چین یک نمونه پیروز در این زمینه به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16625

به "نقش شبکه ریلی چین در شکوفایی پروژه یک کمربند، یک جاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش شبکه ریلی چین در شکوفایی پروژه یک کمربند، یک جاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید