افغانستان، تعیین یکجانبه هیئت مذاکره کننده با طالبان به فرایند صلح آسیب می زند

به گزارش سهندبلاگ، برخی از سیاسیون افغان در بیانیه ای اعلام کردند که مالکیت فرایند صلح افغانستان باید با افغان ها باشد اما تعیین یکجانبه هیئت مذاکره کننده با طالبان به فرایند صلح آسیب خواهد زد.

افغانستان، تعیین یکجانبه هیئت مذاکره کننده با طالبان به فرایند صلح آسیب می زند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، برخی از سیاسیون افغان پس از نشست روز گذشته که به میزبانی کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح افغانستان انجام شد بیانیه مشترکی را درباره فرایند صلح منتشر کردند.

در این بیانیه بر ضرورت ایجاد یک مرجع باصلاحیت برای رهبری فرایند صلح و اتحاد و هماهنگ سازی دیدگاه های تمام جناح های سیاسی در امور مهم افغانستان تاکید شده است.

در بیانیه همچنین آمده که هیچ چالش و موضوعی نباید بر فرایند صلح تاثیر منفی گذاشته و مانع پیشرفت آن شود و موفقیت صلح نیز در گرو رهبری و مالکیت فرایند صلح افغانستان توسط افغان ها است.

سیاسیون افغان همچنین اظهار داشتند که هیئت مذاکره کننده با طالبان باید ملی، فراگیر و متشکل از شخصیت های شایسته و نیز مورد اعتماد تمام طرف های سیاسی باشد.

در ادامه بیانیه تصریح شده است: تعیین این هیئت به صورت یک جانبه، نه تنها به پیشرفت صلح و موفقیت مذاکرات ملی مصالحه کمک نمی کند، بلکه فرایند را با مشکل و چالش جدید روبرو می سازد .

این سیاسیون افغان که شامل عبدالله عبدالله، حامد کرزی، صلاح الدین ربانی، محمد محقق، کریم خلیلی، گلبدین حکمتیار، رنگین دادفر اسپنتا، حامد گیلانی، حاجی دین محمد، اسحاق گیلانی و انورالحق احدی می باشند همچنین گروهی را مسئول کار کردن بر روی تشکیل یک هیئت مذاکره کننده جامع، فراگیر و قابل قبول قرار داده است.

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7442

به "افغانستان، تعیین یکجانبه هیئت مذاکره کننده با طالبان به فرایند صلح آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، تعیین یکجانبه هیئت مذاکره کننده با طالبان به فرایند صلح آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید