2 نفر از محکومان ایران و تاجیکستان مبادله شدند خبرنگاران

به گزارش سهندبلاگ، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان گفت: 2 نفر از محکومان ایران و تاجیکستان مبادله و یکی دیگر از محکومان ایرانی که مورد عفو رییس جمهور تاجیکستان قرار گرفته بود به کشور بازگشت.

2 نفر از محکومان ایران و تاجیکستان مبادله شدند خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمود عباسی رییس کمیته انتقال محکومان گفت: این مبادله در پی سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به دوشنبه و رایزنی با رئیس جمهور تاجیکستان برای عفو و انتقال 2 نفر از محکومان ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان های تاجیکستان می گذراندند، انجام شد.

وی ضمن قدردانی از محمدجواد ظریف و مقامات تاجیکستان، از حسن نیت سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در موافقت با انتقال یک نفر از محکومان تاجیکستانی به دوشنبه قدردانی و تاکید نمود همکاری های بسیار خوبی بین مقامات ایران و تاجیکستان در زمینه های حقوقی و قضایی برقرار است و در صدد گسترش و تعمیق این روابط هستیم.

رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری از تشکیل کمیته پیشگیری از وقوع جرم کار گروه حمایت حقوقی و قضایی از ایرانیان خارج از کشور به ریاست قائم مقام معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در وزارت دادگستری اطلاع داد و اضافه کرد: آموزش و اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم توسط هموطنانی که به دیگر کشور ها سفر می نمایند در دستور کار این کمیته است و اعتقاد داریم بیشترین توجه خود را باید به امر پیشگیری متمرکز کنیم، زیرا پیشگیری علاوه بر صیانت از حیثیت و اعتبار بین المللی کشور مانع از صرف هزینه های هنگفت مبارزه با جرم و زندان و انتقال محکومان می گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13175

به "2 نفر از محکومان ایران و تاجیکستان مبادله شدند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 نفر از محکومان ایران و تاجیکستان مبادله شدند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید