کشف کلاهبرداری 30 میلیاردی با چک های جعلی و سرقتی

به گزارش سهندبلاگ، فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف کلاهبرداری 30 میلیاردی با استفاده از چک های جعلی و سرقتی در شرق استان و بعضی استان های کشور اطلاع داد.

کشف کلاهبرداری 30 میلیاردی با چک های جعلی و سرقتی

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری مهر، سردار مرتضی میرزایی گفت: در پی مراجعه فردی اهل و ساکن یزد به پلیس آگاهی شهرستان گلوگاه و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری از وی در پوشش خرید کاشی و سرامیک با ارائه چک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی نهاده شد.

وی توضیح داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی در تحقیقات از شاکی دریافتند، افرادی به وسیله فضای مجازی و تماس تلفنی با مال باخته در چندین نوبت اقدام به خرید کاشی و سرامیک به ارزش 8 میلیارد ریال با ارائه چک کردند که در زمان سررسید، چک ها فاقد موجودی بوده است.

سردار میرزایی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات طی تماس تلفنی با صاحب چک ها معین شد، چک ها سرقتی بوده و از داخل یک خودرو در تهران به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اضافه نمود: با دریافت این اطلاعات و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و استفاده از شگردهای خاص پلیسی، رد متهمان در شهرستان های بهشهر و گلوگاه شناسایی شد.

سردار میرزایی از دستگیری سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه اطلاع داد و اضافه نمود: در بازرسی از منازل و خودروی متهمان، اسناد، مدارک و چک های جعلی و مسروقه مرتبط با پرونده جعل و کلاهبرداری و خرید و فروش کاشی و سرامیک در سطح بسیار زیاد در شرق استان مازندران و استان گلستان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین از شناسایی چهار مال باخته در این خصوص اطلاع داد و اضافه نمود: متهمان تا به امروز بیش از 30 میلیارد ریال کلاهبرداری در استان های یزد، گلستان و تهران به وقوع پیوسته که موضوع در دست آنالیز است.

سردار میرزایی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی اطلاع داد و اضافه نمود: هر یک از متهمان با قرار وثیقه 10 میلیاردی روانه زندان شدند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11546

به "کشف کلاهبرداری 30 میلیاردی با چک های جعلی و سرقتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کلاهبرداری 30 میلیاردی با چک های جعلی و سرقتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید