چین: اتهام زنی به سازمان جهانی بهداشت، مانور سیاسی است

به گزارش سهندبلاگ، وزرای امور خارجه چین و فرانسه در تماسی تلفنی بر لزوم حمایت از سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده و با اتهام زنی به این سازمان مخالفت کردند.

چین: اتهام زنی به سازمان جهانی بهداشت، مانور سیاسی است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور جهان دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در تماسی تلفنی با ژان ایو لو دریان همتای فرانسوی خود گفت، در برهه کنونی باید به جای مانع تراشی برای سازمان جهانی بهداشت، باید از این نهاد حمایت کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن، وانگ یی در این تماس گفت، سازمان جهانی بهداشت نقشی کلیدی در ایجاد هماهنگی و تقویت مبارزه جهانی علیه ویروس کرونا بر عهده دارد و کمک به کشورهای در حال توسعه به خصوص در آفریقا بسیار ضروری است.

وزیر امور خارجه چین گفت، در حال حاضر کشورها باید ورای ایدئولوژی ها، نظام های سیاسی و اجتماعی و سیاست های داخلی خود فکر کنند تا بتوانند در نجات جان عده بیشتری از مردم و درمان شمار بیشتری از بیماران به سازمان جهانی بهداشت کمک کنند.

لو دریان نیز در این تماس گفت، دیدگاه مشترکی با همتای چینی خود دارد و با کشورهایی که به این سازمان تهمت می زنند و آن را در شیوع ویروس جدید کرونا دخیل می دانند به شدت مخالف است.

وی اضافه کرد رهبران فرانسه و چین درخصوص تعمیق همکاری های دارویی و درمانی به توافق رسیده اند. او همچنین از چین به خاطر تسهیل خریداری اقلام و تجهیزات پزشکی قدردانی کرد.

با این حال به نوشته خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه گفت، تمام کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت باید با تحقیقات مستقل درخصوص بررسی شیوع ویروس کرونا همکاری کنند.

موریسون روز گذشته با رهبران آمریکا، آلمان و فرانسه در خصوص اجرای این تحقیقات گفت وگو کرده بود.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این درخواست استرالیا گفت، اکنون زمان پیش کشیدن چنین بحث هایی نیست.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز پنجشنبه گفت، این درخواست استرالیا یک مانور سیاسی است و این کشور باید به جانب داری های ایدئولوژیک خود پایان دهد.

ص

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8415

به "چین: اتهام زنی به سازمان جهانی بهداشت، مانور سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: اتهام زنی به سازمان جهانی بهداشت، مانور سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید