نفوذناپذیری عشایر خراسان جنوبی در مقابل کرونا ، 89 محله آب رسانی می شود

به گزارش سهندبلاگ، سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به شیوع کرونا و ابتلای جامعه عشایرنشین استان گفت: جمعیت عشایرنشین استان از 15 هزار و 676 خانوار تشکیل شده و 80 درصد عشایر استان در نوار مرزی شهرستان های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان ساکن هستند، که تا به امروز از 81 هزار نفر عشایر خراسان جنوبی حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشده است.

نفوذناپذیری عشایر خراسان جنوبی در مقابل کرونا ، 89 محله آب رسانی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، مهدی عصمتی پور با بیان این که خراسان جنوبی چهارمین استان عشایرنشین کشور است، بیان داشت: عشایر جامعه ای بسیار کم توقع هستند و در زمینه تولیدات دامی و صنایع دستی پیروز بوده اند.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی اعلامکرد: عشایر استان یک میلیون و 66 هزار دام سبک و سنگین دارند و سالانه هفت هزار تن گوشت قرمز، 9 هزار تن شیر و 600 تن پشم و کرک از تولیدات عشایر خراسان جنوبی است.

عصمتی پور مطرح نمود: در حوزه افزایش تولید گوشت قرمز به دنبال تبدیل دامداری های سنتی به صنعتی هستیم و همچنین کار اصلاح نژاد دام ها را آغاز کرده و پیروزیت خوبی در این زمینه داشته ایم.

وی از جهش تولید با ایجاد زنجیره تولید و فرآوری خبر داد و مطرح نمود: افزایش تولید شیر و مواد لبنی، ایجاد زنجیره تولیدات و فرآوری را دنال می کنیم که به همین دلیل اولین کارخانه در فردوس راه اندازی خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی وجود 800 گونه گیاه دارویی را ظرفیت خوبی برای عشایر استان دانست و مطرح نمود: خراسان جنوبی ظرفیت بالایی در تولید گیاهان دارویی با توجه به اقلیم منطقه دارد که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

عصمتی پور 25 درصد تولیدات صنایع دستی استان را مربوط به عشایر دانست و شرح داد: توسعه شبکه های انتقال آب در دستور کار است و اجرای خط انتقال به طول 75 کیلومتر برای آب رسانی به 75 محله عشایری شهرستان زیرکوه با اعتبار 15 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه به بهره برداری نهایی می رسد.

وی اضافه نمود: همچنین طرح آب رسانی به 14 محله عشایری نهبندان با اعتبار 17 میلیارد و 300 میلیون تومان در دست اقدام است که فاز اول این پروژه به طول 21 کیلومتر به بهره برداری می رسد.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی از پرداخت 34 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات به صورت زنجیره ای به عشایر استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین 28 هزار تن نهاده دامی طی سال گذشته بین عشایر استان توزیع شده است.

عصمتی پور با اشاره به شیوع کرونا و ابتلای جامعه عشایرنشین استان، گفت: با توجه به شیوع کرونا در استان تدابیر خوبی در جامعه عشایری اتخاذ شده و تا به امروز از 81 هزار نفر عشایر خراسان جنوبی حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشده است.

وی با بیان این که با شیوع ویروس کرونا طرح ساماندهی عشایر در استان اجرا می شود، تبیین کرد: به دلیل شیوع کرونا کوچ عشایر را به مدت 45 روز به تعویق انداختیم و کوچ عشایر از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8435

به "نفوذناپذیری عشایر خراسان جنوبی در مقابل کرونا ، 89 محله آب رسانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفوذناپذیری عشایر خراسان جنوبی در مقابل کرونا ، 89 محله آب رسانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید