موزه بازی: Contra: Hard Corps 1994

به گزارش سهندبلاگ، حرف از بازی قدیمی و رترو که به میان می آید، امکان ندارد یکی دو بار اسم کنترا (Contra) بین افراد رد و بدل نشود؛ طوری که به اندازه کافی به کنترا و خاطرات آن و صحبت هایی به همین دلیل، پرداخته شده است. ما هم تا به امروز سراغ کنترا نرفته ایم و برنامه ای هم برای پرداختن به آن نداریم، چون کنترا به غیر از آن نسخه ای که همه بازی نموده ایم، دو سه شماره بسیار بهتر و بزرگتر هم دارد؛ قسمت هایی که حتی بیرون از مملکت ما هم به اندازه کافی به آن ها پرداخته نشده است. اولین قسمت مجموعه بازی های کنترا برای سگا، بهترین بازی این مجموعه است، ولی تا سال ها پس از عرضه آن، اساسا کسی نتوانسته بود کنترا: هارد کور (Contra: Hard Corps) را به درستی بازی کند.

موزه بازی: Contra: Hard Corps 1994

بازی های کنترا روی کنسول خانگی نینتندو (شما بخوانید میکرو) ریشه دارند. سه شماره اول بازی های کنترا روی کنسول نینتندو و سوپر نینتندو عرضه شدند و توانستند حسابی هم از سوی بازی نماینده ها بازخورد مثبت بگیرند. بازی بعدی این مجموعه به اسم کنترا: هارد کور به جای نینتندو، برای کنسول سگا ساخته شد و به لطف قدرت سخت افزاری بالاتر سگا، از همه نظر بزرگتر و بهتر بود. با این حال، صدقه سر رفتارهای مازوخیستی سازندگان این بازی، هیچ کس نتوانست آن طور که باید کنترا: هارد کور را تجربه کند؛ چون بازی به شدت سخت و تمام کردن آن اساسا غیر ممکن بود.

البته ما چندان به درجه سختی کنترا: هارد کور خرده نمی گیریم، چون مثل همه افراد، ما هم آن را روی شبیه سازهای سگا و با کمی دستکاری تجربه نموده ایم و مسئله ای در تمام کردنش نداشتیم. ولی پس از تمام کردن بازی با جان بی نهایت، در کنار تحسین خود بازی، تا توانستیم بد و بیراه بار سازندگان کردیم. کنترا: هارد کور در حالت عادی، پنج جان به بازی نماینده ها می دهد (که با یک تیر یا خوردن به هر چیزی از دست می فرایند) و از آن ها می خواهد که دو سه ساعت بازی را با همین پنج جان تمام نمایند. بازی در هر ثانیه معمولا چند هزار تیر و موشک و انفجار به سمت تان می فرستد و به شما می گوید که از ابتدا تا سرانجام، پنج بار جای خطا دارید.

تنها مشکل بازی را همین ابتدای کار مطرح کردیم که آن را کنار بگذاریم و از حالا به بعد، چپ و راست از کنترا: هارد کور تعریف کنیم. هارد کور نه تنها بهترین کنترای ساخته شده است، بلکه به راحتی می توانیم آن را یکی از بهترین اکشن های دو بعدی تاریخ صنعت بازی بنامیم.

برخلاف قسمت های گذشته و حتی آینده کنترا که در آن ها بیشتر زمان را مشغول از بین بردن دشمنان معمولی هستید تا به غولآخر خاتمه مرحله برسید، در کنترا: هارد کور از ابتدا تا سرانجام مشغول غولآخر کشتن هستید و یکی دو دشمن معمولی هم ممکن است در این میان به پست تان بخورد؛ غولآخرهایی که هر کدام چه از نظر ظاهری و چه از نظر طراحی حملات، به بهترین شکل ممکن ساخته شده اند.

مراحل بازی شگفت انگیز هستند و جریان یک فیلم اکشن پرهزینه دهه هشتادی را دنبال می نمایند. ربات های بزرگ کل صفحه بازی را به دو نیم تقسیم می نمایند تا در آن جای بگیرند، محیط بازی نمی تواند یک جا بنشیند و مدام در حال تغییر و حرکت است، همه چیز بازی معمولا در حال انفجار است و به طور کلی، بازی در دو سه ساعت زمانی که پای آن نشسته اید، ثانیه ای آرام نمی گردد. این قول را به شما می دهیم که اتفاقات و تصاویری در کنترا: هارد کور ببینید که حتی همین حالا که 25 سال از عرضه آن گذشته، به چشم تان نخورده باشد. اگر هوادار ترمیناتور و پلیس آهنی و بیگانه و ترنسفورمز و اساسا تمام فیلم ها و انیمه های علمی-تخیلی دهه هشتادی باشید، کنترا: هارد کور از هر نظر اغنای تان می نماید.

حتی در شخصیت های اصلی بازی هم این موضوع رعایت شده است. تا قبل از کنترا: هارد کور عادت نموده بودیم از بین دو شخصیت معمولی که یکی قرمز است و دیگری آبی، یکی را انتخاب کنیم و همین سطح از خلاقیت را در دیگر نقاط بازی هم ببینیم. شخصیت هایی که در کنترا: هارد کور می توانید انتخاب کنید، یکی گرگی انسان نماست که به جای دست، مسلسل دارد و دیگری یک ربات کوچک که بین زمین و آسمان شناور می ماند.

میان پرده هایی که قصه تعریف می نمایند، چند خاتمه مختلف، موسیقی راک هشت-بیتی شگفت انگیز، امکان حمل چند سلاح مختلف به صورت همزمان و خیلی چیزهای دیگر، بسته کنترا: هارد کور را از همه نظر کامل می نمایند.

پیشنهاد می کنیم یک شبیه ساز سگا روی کامپیوتر، موبایل، کنسول دستکاری شده یا اساسا هر کامپیوتری که دم دست تان است بریزید و روی آن Contra: Hard Corps بازی کنید. مخصوصا اگر بتوانید یک بازی نماینده دیگر هم پیدا کنید که پا به پای تان بیاید، لذت بازی حتی بیشتر هم می گردد. اگر هوادار فیلم ها و بازی های دهه هشتادی هستید و Contra: Hard Corps از زیر دست تان در رفته است، مطمئن شوید که بین دیگر بازی های تان حتما زمانی هم برای آن می گذارید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5923

به "موزه بازی: Contra: Hard Corps 1994" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه بازی: Contra: Hard Corps 1994"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید