مواد غذایی مفید برای پوست

به گزارش سهندبلاگ، نوع غذایی که می خورید مسئول سلامت جسمی و ذهنی شماست. غذاهای سالم مسئول ظاهر شما هستند. اگر رژیم غذایی شما فاقد مواد غذایی خاصی باشد، می تواند منجر به بروز بیماری های پوستی مختلفی شود. این مقاله اطلاعاتی درباره مواد

مواد غذایی مفید برای پوست

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

نوع غذایی که می خورید مسئول سلامت جسمی و ذهنی شماست. غذاهای سالم مسئول ظاهر شما هستند. اگر رژیم غذایی شما فاقد مواد غذایی خاصی باشد، می تواند منجر به بروز بیماری های پوستی مختلفی شود. این مقاله اطلاعاتی درباره مواد غذایی مختلف که برای درخشندگی و شادابی پوست مفید هستند ارائه خواهد کرد.

ضر ب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید شما آنچه که می خورید هستید. مواد غذایی سرخ کردنی و هله هوله می توانند منجر به تشدید آکنه، خشکی یا چربی پوست و از بین رفتن شادابی پوست شوند. از طرف دیگر، با گنجاندن برخی مواد غذایی مهم در رژیم غذایی مانند میوه ها و سبزیجات تازه می توانید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید. در اینجا فهرستی از مواد غذایی مفید برای پوست ارائه شده است.

پیدا کردن مواد غذایی مفید برای پوست و بدن کار سختی نیست. به علاوه، این ها ممکن است غذاهایی باشند که به طور عادی مصرف می کنیم ولی، به خاطر افزودن موادی مانند روغن، شکر، کره، پنیر و غیره تأثیر خود را از دست می دهند. مواد غذایی زیر را به گونه ای با هم مخلوط کنید که به سلامت پوست و بدن شما کمک کنند. مواد غذایی زیر هنگامی بهترین تأثیر را خواهند داشت که تا حد امکان با افزودنی های کمی مصرف شوند.

مواد غذایی مفید برای پوست

گوشت

ماهی آزاد غنی از اسید های چرب ضروری امگا 3 است. ماهی آزاد ماده غذایی عالی است که به الاستیسیته پوست کمک می کند و مانع خشکی آن می شود. بوقلمون نوع دیگر گوشت بدون چربی است که برای پوست مفید می باشد. گوشت بوقلمون غنی از آهن، روی، سلنیوم و ویتامین های ب کمپلکس است. اگر می خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید حتماً گوشت بوقلمون را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ماهی تن، ساردین و خال مخالی هم همانند ماهی آزاد حاوی میزان زیادی اسید های چرب ضروری هستند. ولی، به یاد داشته باشید که از مصرف کنسروشده آن ها خودداری کنید چون حاوی سدیم زیادی هستند. تخم مرغ اگرچه گوشت نیست ولی، ماده غذایی بدون چربی و منبع عالی از پروتئین های مختلف است که به ترمیم پوست کمک می کنند.

سبزیجات

سیب زمینی شیرین اگر چه حاوی کربوهیدرات زیادی است ولی، دارای مواد مغذی مختلف دیگری هم می باشد. بتا کاروتن موجود در سیب زمینی به حفظ لطافت و نرمی پوست کمک می کند و از پوست در مقابل اشعه های ماورای بنفش خورشید محافظت می کند. سیب زمینی همچنین غنی از ویتامین C است که با افزایش تولید کلاژن مانع ایجاد چین و چروک می شود و پوست را جوان نگه می دارد. سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج، کاهو و کلم پیچ همگی غنی از ویتامین A هستند که برای الاستیسیته پوست ضروری است. این سبزیجات همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند. به علاوه، کرم بروکلی، خیار، فلفل سبز و کلم گل هم حاوی ویتامین C هستند که ماده مغذی مهمی برای پوست به تعداد می رود. هویج منبع دیگری از ویتامین A و بتاکاروتن است. گنجاندن هویج در رژیم غذایی برای داشتن پوستی صاف و سالم توصیه می شود.

میوه ها

مصرف خوراکی گوجه فرنگی نه تنها برای مصرف پوست مفید است بلکه استفاده موضعی آن هم فوایدی دارد. گوجه فرنگی غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدا ن هاست و برای افراد مستعد آکنه ماده غذایی عالی به تعداد می رود. پاپایا نه تنها سرشار از ویتامین A است بلکه همچنین توانایی دفع مواد سمی از بدن را هم دارد. مواد سمی باعث تضعیف پوست می شوند و آن را مستعد مسائل پوستی مختلف می کنند. انواع توت و توت فرنگی همگی غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که از پوست در مقابل رادیکال های آزاد دفاع می کنند. می توانید این میوه ها را با ماست کم چرب مخلوط و به نام اسنکی سالم استفاده کنید. هلو، کیوی و پرتقال منبع عالی از ویتامین C به تعداد می فرایند و بنابراین، باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. آوکادو منبع بسیار خوبی از اسید های چرب امگا 3، ویتامین K و اسید اولئیک است. آوکادو با افزایش الاستیسیته پوست تأثیر بسزایی در حفظ سلامت و زیبایی آن دارد. زیتون حاوی میزان زیادی ویتامین E است. ویتامین E آنتی اکسیدانی قوی بوده و ماده مغذی مهمی برای پوست است.

آجیل و دانه های روغنی

بادام و گردو که بادام منبع عالی از ویتامین E است که مانع تجزیه کلاژن پوست می شود و گردو که منبع بسیار خوبی از اسید های چرب امگا 3 است که به نرمی و لطافت پوست کمک می کند. دانه کتان منبع خوب دیگری از اسید های چرب امگا 3 است و برای درخشندگی پوست عالیست. سویا حاوی پروتئین است که از صدمه دیدن پوست جلوگیری می کند. سویا همچنین رشد و نمو سلول های پوستی را افزایش می دهد.

محصولات لبنی

قدرت شیر برای پوست را نمی توان نادیده گرفت. شیر کم چرب، شیر سویا و شیر بز همگی برای پوست عالی هستند چون، غنی از پروتئین می باشند. پنیر دلمه شده حاوی سلنیوم است که ماده معدنی مهم و ضروری برای رشد و نمو سلو ل های پوستی به تعداد می رود. ماست حاوی پروتئین، ویتامین D و ویتامین A است. ماست برای افزایش درخشندگی پوست بسیار مفید است. برای دستیابی به نتایج بهتر از ماست کم چرب و بدون طعم استفاده کنید.

نوشیدنی ها

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز و سفید برای پوست مفید هستند. نوشیدن روزانه دو فنجان چای سبز به حفظ سلامت و پاکسازی پوست کمک می کند. چای سبز برای افراد مبتلا به آکنه بسیار مفید است. آب بهترین نوشیدنی برای دفع مواد سمی از بدن به تعداد می رود. همه پزشکان به اهمیت نوشیدن آب کافی در طول روز تأکید می کنند. روزانه حداقل باید 8 تا 10 لیوان آب مصرف کرد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که مصرف آبمیوه های تازه مانند آب پرتقال و انار پوست را پاکسازی می کنند.

علاوه بر مصرف مواد غذایی فوق الذکر، برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید مصرف نوشیدنی های کافئین دار، غذاهای فرآوری شده، غذاهای سرخ کردنی و گوشت قرمز را محدود کنید. همچنین، به یادداشته باشید که به طور منظم ورزش کنید. ورزش کردن تأثیر زیادی در سلامت پوست دارد و به حفظ جوانی پوست کمک می کند. هنگام بیرون رفتن از خانه حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده از پاک کننده ها، تونرها و مرطوب کننده های مناسب هم برای حفظ سلامت پوست مهم است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15688

به "مواد غذایی مفید برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی مفید برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید