معرفی فرودگاه بین المللی قاهره مصر

به گزارش سهندبلاگ، فرودگاه قاهره مصر | Cairo International Airport

شهر قاهره که در زبان لاتین Cairo نوشته می شود پایتخت کشور مصر است. قاهره در یک منطقه شهری بسیار بزرگ واقع شده که بزرگترین ناحیه شهری در آفریقا و خاورمیانه و همچنین پانزدهمین منطقه شهری وسیع در جهان می باشد. این شهر باستانی شهرت باورنکردنی خود را برای مجموعه هرم های مشهور گیزا و شهر باستانی ممفیس پیدا کرده که در این منطقه جغرافیایی واقع شده اند. شهر قاهره مدرن در سال 969 میلادی توسط سلسله فاطمیان در نزدیکی دلتای رود نیل تاسیس شد. سرزمینی که امروزه شهر قاهره در آن واقع شده است محل پایتخت باستانی این شهر بوده که بقایایی از آن را در بخش قدیمی این شهر می توان مشاهده کرد. شهر قاهره مدت ها است که مرکز سیاسی و فرهنگی کشور مصر بوده و به عنوان شهر هزار مناره نیز شناخته می شود. با توجه به بیشترین تعداد آثار باستانی و تاریخی در این شهر و گردشگرانی که سالانه به آن سفر می کنند تصمیم گرفتیم تا فرودگاه قاهره مصر و امکانات و خدمات این فرودگاه بین المللی را تشریح نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

معرفی فرودگاه بین المللی قاهره مصر

فرودگاه بین المللی قاهره مصر

فرودگاه قاهره مصر که به فرودگاه بین المللی قاهره نیز مشهور می باشد با کد یاتا CAI و کد ایکائو HECA به عنوان شلوغ ترین فرودگاه کشور مصر شناخته می شود. این فرودگاه به عنوان مرکز خطوط هوایی اجیپت (EgyptAir)، اجیپت اکسپرس (EgyptAir Express)، نیل ایر (Nile Air) و چندین شرکت هواپیمایی دیگر می باشد. فرودگاه بین المللی قاهره در فاصله ای 15 کیلومتری در شمال منطقه تجاری این شهر قرار گرفته و در حدود 37 کیلومتر مربع مساحت این فرودگاه می باشد. به دلیل جمعیت بسیار گردشگران، فرودگاه قاهره مصر به عنوان دومین فرودگاه شلوغ در سراسر قاره آفریقا پس از فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ شناخته می شود.

ترمینال های مختلف فرودگاه قاهره مصر

در ابتدا ترمینال یک فرودگاه بین المللی قاهره خدمات و امکانات خود را در اختیار شرکت های هوایی اجیپت ایر (EgyptAir) و چند خطوط هوایی خاورمیانه ای دیگر قرار داده بود. با این حال در سال 2006 تعداد بیشتری از خطوط هوایی خارجی مانند KLM و AirFrance خدمات خود را از ترمینال دو به ترمینال یک منتقل کردند. در سال 2009 و پس از تکمیل ترمینال جدید شماره 3 خدمات ارائه شده برای کلیه پروازهای EgyptAir و خطوط هوایی مجموعه Star Alliance به ترمینال 3 منتقل گشت. در سال 2010 با بسته شدن ترمینال 2 برای تعمیرات اساسی کلیه امکانات و خدمات شرکت های غیر از Star Alliance به ترمینال یک منتقل گشت. در 20 سپتامبر 2011 نخست وزیر وقت مصر ترمینال جدیدی به نام ST را در غرب ترمینال شماره 3 راه اندازی کرده که وظیفه آن خدمات به پروازهای فصلی می باشد. در طول راه اندازی شرکت هواپیمایی EgyptAir کلیه پروازها و امکانات خود را در راستا مدینه به این ترمینال منتقل کرد. علاوه بر این تمامی مسافران حج این شرکت هواپیمایی نیز از این ترمینال عبور و مرور می کنند در حالی که همچنان پروازهای حج شرکت هواپیمایی سعودی از طریق ترمینال یک انجام می گیرد.

خدمات و امکانات فرودگاه قاهره مصر

اینترنت وای فای: اینترنت وای فای رایگان در سراسر فرودگاه بین المللی قاهره قابل دسترسی می باشد.

صرافی و خدمات پولی: امکانات دریافت پول نقد از طریق خودپردازها و ATM در سراسر فرودگاه قاهره مصر در دسترس می باشند. البته که امکان دارد در صورت دریافت نقدی مبلغی به عنوان کارمزد کسر شود بنابراین در این خصوص از شرایط بانک خود مطمئن شوید. چندین بانک و همچنین دفاتری که خدمات مبادله ارزی را ارائه می کنند در تمامی بخش ها و پایانه های فرودگاه بین المللی قاهره قابل مشاهده است.

فروشگاه فری شاپ و خرید: فروشگاه های فری شاپ در هر 3 ترمینال فرودگاه بین المللی قاهره در دسترس می باشند. علاوه بر این انواعی از فروشگاه های خرده فروشی را می توان در بخش های عمومی و مسافری فرودگاه قاهره مصر مشاهده نمود.

رستوران ها و کافه ها: در سراسر فرودگاه بین المللی قاهره گزینه های بسیاری در مورد امکانات و خدمات رستوران ها و پیشنهادات غذاخوری وجود دارند. برخی از این رستوران ها و کافه ها به صورت 24 ساعته خدمات خود را ارائه کرده و برخی دیگر دارای ساعات کاری محدودی می باشند.

خدمات اداری: شما می توانید انواعی از خدمات و امکانات اداری مانند فکس، کپی، استفاده از لپ تاب و غیره را در هر 3 ترمینال و در بخش پروازهای ورودی دریافت نمایید.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی قاهره

اتوبوس: در فرودگاه قاهره مصر می توانید خدمات حمل و نقل را از اتوبوس های CTA City دریافت نمایید. این اتوبوس ها به سراسر منطقه شهری قاهره و همچنین منطق دورتر نیز امکانات حمل و نقلی را ارائه می نماید. از جمله دیگر شرکت های اتوبوسرانی که سرویس های حمل و نقل را ارائه می نماید می توان به West Delta، Upper Egypt، East Delta و Super Jet اشاره کرد. تمامی اتوبوس های فرودگاه بین المللی قاهره از پارکینگ ترمینال 1 خارج می شوند.

حمل و نقل داخلی فرودگاه: تمامی ترمینال های مسافربری فرودگاه قاهره و همچنین پارکینگ خودروها از طریق یک قطار به یکدیگر متصل می باشد که به صورت رایگان قابل استفاده است. این قطار امکانات عبور و مرور افراد در سراسر بخش های فرودگاه بین المللی قاهره فراهم کرده و آن ها را در زمانی حدود 5 دقیقه جا به جا می نماید.

تاکسی: خدمات تاکسی در فرودگاه قاهره مصر به راحتی در دسترس خواهند بود. سرویس های فرودگاهی پیشنهاد می کنند که از تاکسی های سفید یا زرد استفاده نمایید زیرا آن ها دارای امکانات تاکسی متر بوده و راستا مورد نظر شما و هزینه شما اندازه گیری می شود. در صورتی که تصمیم گرفتید تا از تاکسی های قدیمی تر که به رنگ سیاه و سفید هستند استفاده کنید لازم است قبل از سوار شدن در مورد قیمت مذاکره نمایید.

اجاره اتومبیل: شرکت های ارائه کننده امکانات و خدمات اجاره اتومبیل در تمامی ترمینال های فرودگاه بین المللی قاهره واقع شده است. از جمله این شرکت ها می توان به آویس (Avis)، باجت (Budget)، یوروپکار (Europcar)، هرتز (Hertz) و سیکست (Sixt) اشاره کرد.

منبع: www.sleepinginairports.net

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: الی گشت
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8234

به "معرفی فرودگاه بین المللی قاهره مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی قاهره مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید