مخمل کوه ؛ یکی از شگرف ترین شگفتی های حیات، تصاویر

به گزارش سهندبلاگ، شهر خرم آباد یکی از زیباترین پارک های جنگلی را به نام مخمل کوه دارد که هر ساله میزبان شمار کثیری از گردشگران و ساکنین شهر است.

مخمل کوه ؛ یکی از شگرف ترین شگفتی های حیات، تصاویر

به گزارشخبرنگاران: پارک جنگلی مخمل کوه در دره تاریخی خایدآلوی خرم آباد و در قسمت انتهای شمالی مخمل کوه واقع شده است. فاصله مخمل کوه تا خرم آباد حدودا 35 کیلومتر تخمین زده می گردد و با دقایقی رانندگی می توان به این منطقه زیبا رسید. گلسنگ های سیاه رنگی سطح تمام سنگ های این کوه را پوشانده اند، در موقع بارش باران رنگ این گلسنگ ها سبز می گردد و انگار مخملی سبز رنگ بر روی کوه کشیده اند. شاید به همین دلیل است که آنرا مخمل کوه می نامند.

پارک جنگلی مخمل کوه با حدود 500 هکتار مساحت، در بخشی از دره خایدآلو قرار گرفته است و با آب و هوای دلپذیر و کوهستانی خود، یکی از بهترین مکان ها برای سپری کردن روزهای تعطیل و پیک نیک به حساب می آید. اگر کوهنوردی تفریح مورد علاقه شماست پس بدون شک باید به مخمل کوه بروید.

پارک جنگلی مخمل کوه با مساحت 500 هکتار در شمال شهر خرم آباد در راستا خرم آباد - الشتر در کیلومتر 15 این جاده واقع شده است. این پارک جنگلی در نزدیکی کوه مخمل کوه در ارتفاع بیش از 1900متری شمال شرقی خرم آباد قرار گرفته است. این کوه بافتی رسوبی دارد و بیشتر قسمت های آن پوشیده از گلسنگ است.

تصاویر از صفحه اینستاگرام farzad.dehghani1360

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12974

به "مخمل کوه ؛ یکی از شگرف ترین شگفتی های حیات، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخمل کوه ؛ یکی از شگرف ترین شگفتی های حیات، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید