فعالیت چشمگیر شرکت پارس ایزوتوپ در سال 1399

به گزارش سهندبلاگ، شرکت پارس ایزوتوپ در حوزه فراوری و توسعه انواع رادیوداروها و کیت های سرد فعالیت می نماید. این شرکت در کمال ناباوری از سوی آمریکا به طور یک جانبه مورد تحریم نهاده شد در حالی که مهم ترین کارکرد این شرکت تامین احتیاج بیماران سرطانی و بیماری های صعب العلاج است.

فعالیت چشمگیر شرکت پارس ایزوتوپ در سال 1399

به گزارش خبرنگاران، آمریکا با وجود ادعای اینکه بخش های دارویی و بهداشت درمان را تحریم نکرده است اما به طور مستقیم یکی از مهم ترین بازوهای تامین و فراوری رادیودارو در ایران که سالانه احتیاج حدود یک میلیون بیمار را تامین می نماید مورد تحریم قرار داد.

شرکت پارس ایزوتوپ توانست در سال 1399 با وجود تحریم های ناعادلانه و اثرات مخرب همه گیری ویروس کووید-19 بر روی مراودات و تامین مواد مورد احتیاج، جوابگوی احتیاج بیماران کشورمان باشد و با وجود چالش های پیش رو، فراوری خود را به نحو چشمگیری گسترش دهد. شرکت پارس ایزوتوپ به طور متوسط سالانه جوابگوی احتیاج بیش از یک میلیون بیمار در حوزه های تشخیص و درمان است.

فراوری حدود 14 هزار عدد ژنراتور مولیبدن-99/تکنسیم-99 به همراه نزدیک به 140 هزار کیت سرد که در تشخیص انواع اختلالات، تومرها و ... کاربرد دارد.

مهم ترین این محصولات کیت MIBI بوده که در اسکن های قلب کاربرد دارد و در سال 1399 بیش از 66 هزار عدد ویال از این کیت فراوری شده که محصول فراوریی از هر کیت نیز قابلیت استفاده برای چند بیمار را دارد.

همچنین تعداد بیش از 13 هزار دز رادیوداروی FDG فراوری و در اختیار مراکز متقاضی قرار گرفته است. این محصول در اسکن های بسیار با کیفیت PET مغز و تمام بدن برای شناسایی انواع تومرها کاربرد روز افزون دارد. فراوری این محصول نسبت به سال گذشته با وجود تمامی چالش ها بیش از 20 درصد افزایش داشته است و پیش بینی می گردد برای سال 1400 نیز بیش از 30 درصد افزایش داشته باشد.

شرکت پارس ایزوتوپ در سال های اخیر در حوزه محصولات درمانی نیز پیشرفت های بسیار قابل توجهی به دست آورده است و هم اکنون به طور معمول رادیوداروی (لوتشیم-177DOTATATE) برای درمان تومرهای نورواندوکرین و رادیوداروی (لوتشیم-177PSMA) برای درمان تومرهای غشایی پروستات را فراوری و در اختیار بیماران قرار می گیرد. در سال 1399 نزدیک به هزار دوز از این محصول فراوری شده است که نسبت به دوره مشابه قبل تا 30 درصد افزایش نشان می دهد.

هم چنین، در سال 1399 بیش از 12 هزار و 500 ویال رادیوداروهای خانواده ید-131 که در تشخیص و درمان تیروئید و نارسایی های مختلف غدد فوق کلیوی کاربرد دارد فراوری شده است.

در جدول زیر خلاصه ای از محصولات فراوریی شرکت پارس ایزوتوپ به همراه کاربرد آنها آمده است:

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13033

به "فعالیت چشمگیر شرکت پارس ایزوتوپ در سال 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت چشمگیر شرکت پارس ایزوتوپ در سال 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید