دیدار و رایزنی وزرای خارجه ایران و ونزوئلا

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران : وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در کاراکاس دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفت و گو نشستند.

دیدار و رایزنی وزرای خارجه ایران و ونزوئلا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در کاراکاس حضور دارد در ادامه دیدارها با مقامات ونزوئلا با خورخه آریزا وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف پیش از این نیز با دلسی رودریگرز معاون اول رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کرده بود.

به گزارش فارس، ظریف در اولین مقصد سفر به سه کشور آمریکای لاتین به ونزوئلا سفر کرده و قرار است در ادامه این سفر به کوبا و بولیوی هم برود. وزیر امور خارجه در مراسم تحلیف رئیس جمهور ونزوئلا به نمایندگی از ایران حضور خواهد یافت.

در همین خصوص سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این در گفت و گو با خبرنگار فارس، عنوان کرد: ونزوئلا یکی از مقاصد اصلی صدور خدمات فنی و مهندسی کشورمان است و بخش های خصوصی ایرانی پروژه های مختلفی را در این کشور اجرا کرده و یا در دست اجرا دارند. در بخش انرژی به درخواست ونزوئلا همکاری خوبی اخیرا بین دو کشور شکل گرفت و قابل توسعه است. همچنین افتتاح اولین فروشگاه زنجیره ای ایران در کاراکاس توسط بخش خصوصی را می توان از فعالیت های جدید در بخش تجاری روابط عنوان کرد که توسط شرکت های خصوصی علاقه مند در حال اجراست.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11125

به "دیدار و رایزنی وزرای خارجه ایران و ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار و رایزنی وزرای خارجه ایران و ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید