خبرنگاران سند اجرایی شهرستان های استان کرمانشاه تدوین می شود

به گزارش سهندبلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه، از طراحی و تدوین سند اجرایی شهرستان های استان تا انتها بهمن ماه امسال خبر داد.

خبرنگاران سند اجرایی شهرستان های استان کرمانشاه تدوین می شود

به گزارش خبرنگاران، حبیب الله وفایی عصر روز سه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی کنگاور که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار گشت، گفت: برای بهبود عملکرد و مصرف بهینه منابع، مدل توزیع اعتبارات در راستای ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان کنگاور و دیگر شهرستان ها سند اجرایی تدوین می شود.

وی ابراز امیداوری کرد با حمایت مسوولان و برنامه های دقیقی که به اجرا در خواهد آمد، کنگاور به عنوان الگو دیگر شهرستان ها معرفی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه در ادامه با اشاره به ساخت سد آناهیتا کنگاور، گفت: برای سد آناهیتا در سال 1400 و سال های پیش رو 500 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: در سد آناهیتا پیمان منعقد شده پیمانکار به خاتمه رسیده و باید برای 370 میلیارد ریال اعتبار جدید مناقصه برگزار شود.

او در ادامه با بیان اینکه امسال پروژه های آبرسانی روستایی کنگاور مورد توجه بیشتری قرار می گیرد، اضافه نمود: در خصوص اصلاح شبکه فاضلاب شهری نیز 20 میلیارد تومان اعتبار در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته که آبفای کنگاور باید سهم خود را بگیرد.

وی در خصوص نیاز تصفیه خانه کنگاور به چهار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی پیمانکار و خرید تجهیزات گفت: در صورتی که اسناد مالی تصفیه خانه به تایید ذیحساب مربوطه رسیده باشد برای پرداخت آن از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام می کنیم.

این مسوول همچنین کمک به تامین اعتبار محور کنگاور - نهاوند و تملک اراضی را مشروط به زیربار ترافیک رفتن سه کیلومتر ابتدایی آن برشمرد و اضافه نمود: باید تا دهه فجر نواقص جریی سه کیلومتر انجام شده مرتفع و زیر بار ترافیک برود.

وفایی به بازدید خود از معبد آناهیتا نیز اشاره کرد و اضافه نمود: در صورت فروش زمین میراث فرهنگی که به مزایده گذاشته شده، مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای اجرای پروژه های مورد نظر پایگاه معبد آناهیتا اختصاص داده می شود.

کنگاور در تخصیص اعتبارات مظلوم واقع شده است

فرماندار کنگاور هم در این جلسه گفت: این شهرستان به عنوان پیشانی استان در سال های گذشته در تخصیص اعتبارات مظلوم واقع شده و باید به آن نگاه ویژه ای داشت.

فرزاد الماسی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی سد آناهیتا و اتمام ساخت آن به عنوان مهمترین مطالبه مردم، گفت: برای ساخت این سد، تا به امروز 103 میلیارد تومان هزینه شده که اعتبار امسال آن نیز 25 میلیارد و 250 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه از قبل برای تملک و خط انتقال آن اعتباری برآورد نشده، شرح داد: این درحالی است که برخی از رسانه ها با بی اطلاعی از آبگیری این سد تا خاتمه سال خبر داده بودند.

الماسی در ادامه خواستار توجه ویژه به محورهای کنگاور- تویسرکان به طول 11 کیلومتر و کنگاور - نهاوند به طول 17 کیلومتر شد و تاکید کرد: طولانی شدن این پروژه ها به خاطر نبود اعتبار و امکانات به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و اینکه این همه سال این مطالبه جدی مردم محقق نشده، زیبنده نام و جایگاه کنگاور نیست.

فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه این پروژه ها از استانی ویژه به ملی تبدیل شده اند، متذکر شد: اداره مسکن و شهر شهرستان باید مستمرا پیگیر تامین اعتبار آن از سوی اداره کل و حتی وزارتخانه باشد.

او همچنین خواستار اصلاح پیچ حادثه خیز روستای قوره جیل شد و تاکید کرد: متاسفانه شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم که نیاز است با بررسی کارشناسی نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری کنگاور و معبدآناهیتا به عنوان نقطه عطف آن، گفت: معبد آناهیتا شناسامه فرهنگی شهرستان محسوب می شود که نیازمند توجه بیشتری است.

تکمیل موزه کنگاور به 2 میلیارد اعتبار نیاز دارد

مدیر پایگاه معبد آناهیتا کنگاور گفت: معبد آناهیتا یکی از مهمترین بناهای دوران تاریخی در شرق استان است که در سال 1347 توسط باستان شناسان ایرانی مورد کاوش قرار گرفت که با توجه به اهمیت این اثر به عنوان شاخص ترین پایگاه پژوهشی شرق استان و قطب گردشگری شهرستان کنگاور ضرورت دارد جهت اجرای برنامه های پژوهش و ساماندهی این اثر تاریخی نسبت به تخصیص اعتبار به این پایگاه پژوهش توجه ویژه ای از سوی نهادهای ذی ربط صورت گیرد.

مرتضی گراوند گفت: برای تکمیل پروژه های پژوهشی، ساماندهی، بازسازی و عمرانی معبد آناهیتا نیاز است 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به این پایگاه تخصیص داده شود.

وی مهمترین اقدامات پیش رو را، راه اندازی موزه باستان شناسی، تکمیل مرحله دوم نرده گذاری در ضلع جنوبی، ایجاد پارک موزه خیابانی، کاوش در ضلع غربی و شمالی پس از 2 دهه توقف فعالیت های باستان شناسی در معبد آناهیتا مطرح نمود.

به گزارش خبرنگاران، قبل از برگزاری کمیته برنامه ریزی، مدیرکل سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه به همراه فرماندار و کارشناسان برنامه و بودجه از سد آناهیتا، معبد آناهیتا، محورهای کنگاوربه تویسرکان و کنگاور به نهاوند و تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان بازدید کردند.

کنگاور در 90 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11927

به "خبرنگاران سند اجرایی شهرستان های استان کرمانشاه تدوین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سند اجرایی شهرستان های استان کرمانشاه تدوین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید