خبرنگاران رییس جمهوری مستفعی یمن برای درمان به آمریکا می رود

به گزارش سهندبلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری مستعفی یمن که با همراهی ائتلاف سعودی-آمریکایی، پای متجاوزان را به کشورش باز و یمن را درگیر جنگی کرد که تا کنون صدها هزاران کشته و زخمی به جا گذاشته است، برای درمان به آمریکا می رود.

خبرنگاران رییس جمهوری مستفعی یمن برای درمان به آمریکا می رود

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد عبدربه منصور هادی که از سال 2011 از بیماری قلبی رنج می برد روز چهارشنبه عربستان را به مقصد آمریکا ترک می کند.

وی تا به امروز بارها برای انجام آزمایش های پزشکی و درمان به آمریکا سفر کرده که آخرین آن، ژوئن 2019 بوده است.

جنگ یمن از آغاز دخالت ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان در مارس 2015 (فروردین 1394) برای باز گرداندن دولت هادی متحد ریاض به قدرت، تا به امروز بیش از 100 هزار کشته به جا گذاشته است.

منصور هادی در سال 2012 و در اثر انقلاب مردمی و با سرنگونی عبدالله صالح دیکتاتور یمن روی کار آمد و رئیس جمهوری یمن شد، ولی به جای خدمت به یمنی ها وی نیز همانند صالح عملا مجری دستورات ریاض گشت و به ملت خود پشت کرد؛ همین امر موجب شده تا یمنی ها با منصور هادی نیز مخالفت کنند. به دنبال تحولات یمن در سال 2015 وی از سِمت خود استعفا کرد و ابتدا به عدن رفت و با پس دریافت استعفای خود، این شهر را به عنوان پایتخت خود بیان نمود.

ولی طولی نکشید که وی به همراه شماری از اعضای کابینه خود به ریاض فرار کرد و در هتل های این کشور اقامت گزید؛ از همان زمان توطئه آل سعود برای حمله به یمن با بهانه بازگرداندن هادی منصور به این کشور رقم خورد و در ششم فروردین سال 1394 عربستان با تشکیل ائتلافی از کشورهایی همچون امارات و بحرین و آمریکا و مزدورانی از دیگر کشورهای عربی به یمن حمله کرد، تهاجمی که هنوز هم با شدت فراوان ادامه دارد، ولی بوی شکست آن برای همگان پس از شش سال به مشام می رسد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9871

به "خبرنگاران رییس جمهوری مستفعی یمن برای درمان به آمریکا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جمهوری مستفعی یمن برای درمان به آمریکا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید