خبرنگاران فراوری 18.5 میلیون تن شمش فولادی

به گزارش سهندبلاگ، تهران- خبرنگاران- شرکت های عظیم بخش معدن وصنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو در 11ماهه سال جاری 18.5 میلیون تن شمش فولادی فراوری کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد چهار درصدی را ثبت کردند.

خبرنگاران فراوری 18.5 میلیون تن شمش فولادی

جداول آماری عملکرد فولاد مبارکه (همراه با واحد های وابسته)، فولاد خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی ایران، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، فولاد چادرملو، آهن وفولاد ارفع و فولاد بناب در 11 ماهه فراوری 18 میلیون و 574 هزار و 748 تن را ثبت کرد که در مقایسه با دوره مشابه در سال 97 رشد چهار درصدی دارد.

براساس آنالیز عملکرد این واحد ها در دوره این گزارش، فولاد بناب در زمینه شمش بیلت نسبت به 11 ماهه نخست پارسال با رشد 865 درصدی، بالاترین افزایش بازدهی را نشان می دهد و مجموع فولاد مبارکه (مبارکه، هرمزگان و سبا) در این دوره هشت میلیون و 389 هزار و 280 تن فراوری داشت که نسبت به 11 ماهه مشابه سال گذشته بدون تغییر بود.

همچنین واحدهای مزبور در بهمن ماه سال جاری یک میلیون و 493 هزار و 896 تن شمش فراوری داشتند که نسبت به ماه مشابه سال گذشته، افت سه درصدی را ثبت کردند.

بیشترین رشد عملکرد در زمینه شمش در بهمن ماه مربوط به فولاد آلیاژی ایران با رقم 52 درصد بود و بیشترین میزان فراوری هم مربوط به مجموع فولاد مبارکه با رقم 588 هزار و 614 تن شد.

فراوریات فولادی

مجموع فراوریات فولادی (میلگرد، تیرآهن، ورق گرم، ورق عریض، ورق گالوانیزه، لوله و سایر مقاطع) هم در 11 ماهه سال جاری برابر با 12 میلیون و 308 هزار و 475 تن شد که نسبت به 11 ماهه پارسال رشد هفت درصدی را ثبت کرد.

بیشترین رشد فراوریات فولادی در دوره 11 ماهه 98 مربوط به گروه ملی صنعتی فولاد ایران در زمینه تیرآهن با 345 درصد افزایش عملکرد نسبت به مدت دوره مشابه در سال 97 است و بیشترین فراوری هم در این مدت مربوط به فولاد مبارکه با رقم هفت میلیون و 433 هزار و 610 تن است.

آنالیز عملکرد واحد های مورد ارزیابی (فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، نورد لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و فولاد بناب) در بهمن ماه گویای فراوری یک میلیون و 28 هزار و 661 تن بود که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگاران، ایران اکنون در بین 10 کشور فولاد ساز دنیا جای گرفته و سال جاری انتظار می رود حداقل 10 میلیون تن صادرات فولاد به بازارهای هدف داشته باشد.

براساس سند نقشه راه معدن و صنایع معدنی پیش بینی فراوری 31 میلیون تنی فولاد اجرا شده که در صورت تحقق آن رکورد فراوری در طول تاریخ فولادی سازی کشور برجای می ماند.

قرار است برپایه سند چشم انداز 1404 ظرفیت فراوری فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد و در سال گذشته ظرفیت این بخش به 35 میلیون تن رسید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7410

به "خبرنگاران فراوری 18.5 میلیون تن شمش فولادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری 18.5 میلیون تن شمش فولادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید