خبرنگاران تولیدات مازاد دامداران و مرغداران در قالب طرح تنظیم بازار خریداری گردد

به گزارش سهندبلاگ، اراک - خبرنگاران - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات مازاد دامداران و مرغداران کشور در قالب طرح تنظیم بازار توسط دولت خریداری و ذخیره سازی گردد.

خبرنگاران تولیدات مازاد دامداران و مرغداران در قالب طرح تنظیم بازار خریداری گردد

علی اکبر کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: باتوجه به اینکه فراوریات دامداران و مرغداران به دلیل نبود تقاضا روی دست آنان باقی مانده در ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی پیش نهاد شد برای جلوگیری از ضرر و زیان این واحدها محصولات مازاد آنها در قالب طرح تنظیم بازار خریداری و به عنوان ذخایر گوشت و مرغ کشور ذخیره سازی گردد.

وی ادامه داد: خرید محصول مازاد فراوری دامداران و مرغداران توسط دولت ضمن جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان برای این واحدها، کشور را در زمان احتیاج از واردات این محصولات بی احتیاج نموده و از خروج ارز نیز جلوگیری می گردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی پیگیری مسائل باغداران شهرستان خنداب را از دیگر محورهای ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد و گفت: مقرر شد معاونت باغداری این وزارتخانه و بانک کشاورزی برای داربستی کردن و توسعه آبیاری قطره ای و مکانیزه شهرستان خنداب ورود نمایند تا زمینه اجرای این طرح ها در این شهرستان فراهم گردد.

کریمی با یاد آوری بسته شدن سامانه ثبت خسارت های سیلاب سال 98 اضافه نمود: با توجه به اینکه 200 میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص یافته برای جبران خسارت سیلاب به استان باقی مانده، در ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد شد یا این سامانه برای ثبت خسارت های وارد شده به استان باز گردد و یا این اعتبار برای اجرای طرح های زیر بنایی بخش کشاورزی از جمله احیای قنوات و کانال کشی اختصاص یابد.

وی اضافه نمود: مقرر شد با مساعدت وزیر جهاد کشاورزی کارکنان این وزارتخانه بتوانند به صورت داوطلبانه از بازنشستگی استفاده نمایند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی پیگیری پنج هزار تن کود شیمیایی اختصاص یافته به استان مرکزی را از دیگر محورهای ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد و گفت: بخشی از این سهمیه برای جبران کمبود کود شیمیایی در شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب به این شهرستان ها اختصاص یافته و مقرر شد بقیه این سهمیه نیز با دستور وزیر جهاد کشاورزی اختصاص یابد.

کریمی گفت: با توجه به ظرفیت های دامپروری، باغداری، شیلاتی و کشاورزی استان مرکزی، از وزیر جهاد کشاورزی دعوت شد برای آشنایی هرچه بیشتر با این ظرفیت ها در نخستین فرصت سفری به استان داشته باشند.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می گردد و در زمینه تنوع فراوریات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد فراوریات کشاورزی مازاد بر احتیاج استان به سایر مناطق ارسال می گردد.

استان مرکزی با فراوری حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن فراوری گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن فراوری تخم مرغ از صندلی ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8454

به "خبرنگاران تولیدات مازاد دامداران و مرغداران در قالب طرح تنظیم بازار خریداری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تولیدات مازاد دامداران و مرغداران در قالب طرح تنظیم بازار خریداری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید