توسعه مبادلات با همسایگان؛ نیازمند توافقات دولتی

به گزارش سهندبلاگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با بیان اینکه انتخاب بازار هدف صادراتی یکی از مهم ترین موضوعات بازاریابی بین المللی است، گفت: کلید عرضه بیشتر کالا و خدمات ایران به بازارهای همسایه فقط با توافقات دولت ها در سطح کلان میسر می شود.

توسعه مبادلات با همسایگان؛ نیازمند توافقات دولتی

سعید پورآبادی در جلسه هم اندیشی و آموزشی توسعه صادرات استان خراسان شاقتصادی با کشور روسیه اضافه نمود: توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی یکی از رویکردهای ایران در زمان تحریم هاست و درآمد ناشی از صادرات کالاهای غیرنفتی بخشی از نیاز کشور را تأمین می کند.

پورآبادی با اشاره به تأثیر بین المللی شدن شرکت ها در توسعه صادرات، گفت: هم زمان تقویت تولیدات صنعتی و صنایع تبدیلی می تواند افزایش صادرات کشور کمک کند.

حبیب الله کامفیروزی، مدیر بازرگانی چند شرکت روسی، نیز در این مراسم با بیان اینکه ایران ظرفیت های خوبی در حوزه محصولات غذایی و کشاورزی، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و شیمیایی، محصولات صنعتی و پوشاک برای صادرات به روسیه دارد، گفت: موانع صادراتی ایران با روسیه در حوزه بانکی شامل تأمین اقتصادی پرهزینه، مشوق های صادراتی ضعیف و حوزه حمل ونقل و لجستیک تا به امروز مانع استفاده از ظرفیت ها شده است.

او با بیان اینکه در کار صادرات اولیه مسئله مهم بازاریابی است، اضافه نمود: باید در امر تجارت به دنبال شرکت های مدیریت صادرات باشید.

کامفیروزی در رابطه با فرق تجارت بین المللی و تجارت جهانی نیز گفت: تجارت جهانی ابعاد وسیعی را در برمی گیرد مانند شرکت های سامسونگ و گوگل ولی تجارت بین المللی بین 2 یا چند کشور اتفاق می افتد.

جلسه هم اندیشی و آموزشی فعالان اقتصادی استان با موضوع تجارت با روسیه در بحث تبادلات ارزی، مارکتینگ، حمل ونقل دریایی و گمرک و ترخیص در محل اتاق بازرگانی بجنورد با حضور فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6737

به "توسعه مبادلات با همسایگان؛ نیازمند توافقات دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مبادلات با همسایگان؛ نیازمند توافقات دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید