تعطیلی آخرین راه حل کاهش آلودگی هوا است

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- شهردار تهران تعطیلی پایتخت را آخرین راه چاره کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: 19 دستگاه در مقابله با آلودگی هوای پایتخت نقش دارند و سهم شهرداری در این زمینه از همه کمتر است.

تعطیلی آخرین راه حل کاهش آلودگی هوا است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خانه ملت، پیروز حناچی با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی مسئولیت دارد، اضافه نمود: بهره برداری کامل از دو خط مترو، پیگیری خرید 630 واگن از چین، اخذ قرارداد با واگن سازی تهران برای خرید 110 دستگاه، داخلی سازی واگن های ایرانی به گونه ای که به بیش از 75 درصد وابستگی داخلی برسد، سفارش خرید اتوبوس به ایران خودرو پس از دو دهه و برای نخستین بار و نیز بازسازی هزار دستگاه از اتوبوس های موجود از جمله اقداماتی است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی برای بهبود شرایط آلودگی هوای تهران در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است، گفت: توسعه راستا های دوچرخه و پیاده در شرایط کرونایی مورد توجه قرار گرفته و این مهم در جهان و از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) به صورت جدی توصیه می گردد.

حناچی با بیان اینکه بر روی طرح آزمایشی موتور های برقی داخلی کار کردیم و به نتیجه رسیدیم، اضافه نمود: در این رابطه عامل مالی هم مورد توجه قرار گرفته به گونه ای که افراد توان تامین و خرید موتورسیکلت برقی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمانی که دچار وارونگی دما می شویم کاهش آلاینده ها تنها راه حل کاهش آلودگی هوا است، ادامه داد: باید استفاده از خودرو های شخصی کاهش یابد؛ کارشناسان در نشست دیروز کمیته اضطرار در استانداری تاکید داشتند که در صورت کاهش یک درجه ای دمای موتورخانه ها مصرف گاز 10 درصد کاهش می یابد و کاهش مصرف گاز امکان دادن مازوت یا گازوئیل غیراستاندارد به نیروگاه ها را کاهش می دهد.

حناچی تعطیلی تهران در شرایط حاد را مُسکنی مقطعی دانست و گفت: هفته گذشته میزان آلاینده های ثابت افزایش پیدا کرد و سرعت باد به حدود یک متر در ثانیه رسید بنابراین اگر شرایط فعلی ادامه یابد تعطیلی آخرین راه حل خواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12159

به "تعطیلی آخرین راه حل کاهش آلودگی هوا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی آخرین راه حل کاهش آلودگی هوا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید