(تصویر) رفتار عجیب تنیس باز روس پس از قهرمانی

به گزارش سهندبلاگ، تنیس باز روس در فینال توانست قهرمان اوپن آمریکا و مرد شماره 3 تنیس دنیا را با نتایج 4-6 و (2-7) 6-7 و 6-4 شکست دهد. به این ترتیب مدودف 24 ساله، سال 2020 را در رتبه چهارم رده بندی دنیای تمام می نماید.

(تصویر) رفتار عجیب تنیس باز روس پس از قهرمانی

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

او در مسابقات سال جاری قبل از تیم پیروز به پیروزی مقابل رافائل نادال و نواک جوکوویچ نیز شده بود، به بیان دیگر او حالا تنها بازیکن در تاریخ 50 ساله مسترز آخر فصل است که با پیروزی مقابل سه نفر اول رده بندی دنیای، قهرمان شده است.

مدودف که از نوامبر 2019 تا اکتبر 2020 حتی یک پیروزی هم مقابل ده نفر اول رده بندی دنیای نداشت، طی شش هفته اخیر توانسته هفت بار این کار را انجام دهد.

این بازیکن قد بلند که رقیبانش به او لقب ماشین داده اند در دور گروهی مسابقات هم شکست نخورد و در کل تورنمنت نمایشی یکدست داشت.

در این میان نباید از نمایش دومینیک تیم هم غافل بود. او هم برای رسیدن به فینال نادال و جوکوویچ را شکست داد و حالا تبدیل به بازیکنی تقریبا بدون نقص شده است.

مدودف پس از قهرمانی در عظیم ترین تورنمنت زندگی اش خوشحالی نکرد

فراموش نکنیم که این تنیس باز 27 ساله همواره به عنوان بازیکنی متخصص بازی روی زمین های خاک رس شمرده می شد، اما حالا بازیکنی کامل شده است که عظیم ترین عنوان زندگی اش (اوپن آمریکا) را روی زمین سخت (هارد کورت) بدست آورده است.

اما نکته عجیب و غریب فینال مسترز آخر فصل، رفتار دنیل مدودف پس از پیروزی بود. او که عظیم ترین افتخار زندگی اش را بدست آورده بود، پس از امتیاز آخر به سمت تیم همراهانش روی سکو ها نگاه کرد، شانه هایش را با بی اعتنایی بالا انداخت، توپی که داخل جیبش بود را بیرون انداخت، دوباره شانه هایش را بالا انداخت و بعد به سوی دومینیک تیم که آن سوی تور ایستاده بود، رفت.

تنیس باز 24 ساله می گوید هر تعداد تورنمنت دیگر را هم که ببرد، حتی گرنداسلم ها، بازهم واکنش مشابهی خواهد داشت: این کاری است که انجام خواهم داد. در تنیس فکر کنم من اولین نفر هستم، ولی در فوتبال بازیکنانی را دیده ام که خوشحالی نمی نمایند. این تصمیم را در اوپن آمریکا گرفتم، وقتی که با جمعیت مشکل پیدا کردم. من پیروزی هایم را جشن نمی گیرم. این شیوه من است و آن را دوست دارم.

این دوره سخت که مدودف به آن ارجاع می دهد در اوپن آمریکا 2019 رخ داد و لحظه ای کلیدی بود که مدودف فعلی را ساخت.

تماشاگران آمریکایی به دنبال رفتار بدی که مدودف در زمین داشت او را در دور های ابتدایی بازی ها هو کردند، اما رابطه او با تماشاگران پس از رسیدن به فینال با جوک و شوخی، ختم به خیر شد. آن بازی اولین حضور مدودف در فینال یک گرنداسلم بود که با باخت به رافائل نادال تمام شد.

چهارده ماه پس از آن بازی او در راه رسیدن به فینال مسترز آخر سال اسطوره اسپانیایی را شکست داد تا خودش را به عنوان ستاره آینده تنیس تثبیت کند.

مدودف گفت: سطح بازی من در این مسابقات و به خصوص در دو بازی آخر باورنکردنی بود. شکست دادن دومینک، آن هم طوری که او در بازی فینال بازی کرد، احتمالا بهترین پیروزی زندگی من است. می دانم که می توانم خوب بازی کنم، اما اگر قبل از تورنمنت می گفتید که عملکردی این گونه خواهم داشت، احتمالا خودم هم باورم نمی شد.

دومینیک تیم تنها بازیکنی است که توانسته در سال های اخیر به سلطه فدرر، نادال و جوکوویچ در گرنداسلم ها انتها دهد

مدودف چندان با معیار های یک تنیس باز مدرن سازگار نیست. دومینیک تیم آمادگی بدنی فوق العاده ای دارد و شدت ضرباتی که روانه حریفان می نماید وحشتناک است. استفانوس سیتسی پاس، بازیکن جوان دیگری است که بسیار با انرژی و در عین حال ظریف بازی می نماید. ساشا زورف، تنیس باز 23 ساله آلمانی هم بازی خودش را بر اساس سرویس های اول بسیار قوی و فورهند های فوق العاده اش بنا نموده است.

مدودف جوانی خیلی لاغر و بلند قد است که تکنیکش در مقایسه با سایرین کمی عجیب به نظر می رسد. او قدرتی تحسین آمیز دارد، اما این قدرت را با تاکتیکی موذیانه ترکیب نموده است. او مقابل تیم چندان علاقه ای به نزدیک شدن به تور نداشت.

همین شیوه بازی است که او را روی نوار پیروزیت نگه داشته است. پارسال او به شش فینال پیاپی رسید و فقط در نیویورک به رافائل نادال باخت. عملکردی که موجب شد وارد جمع 10 بازیکن برتر دنیا گردد و توجه هوادران تنیس را به خودش جلب کند.

قهرمانی در لندن تعداد برد های پیاپی او را به 10 مسابقه رساند؛ مدودف در مسترز پاریس که قبل از فینال تور دنیای تنیس برگزار گردید نیز قهرمان شده بود.

اما اوضاع همواره هم این قدر تر و تمیز نبوده است. مدودف می گوید: حتی قبل از پاریس هم خیلی از خودم و تنیسم مطمئن نبودم. اما به خودم ثابت کردم که اشتباه می کنم.

تنیس باز روس حالا قهرمان مهمترین تورنمنت تنیس دنیا پس از گرنداسلم ها شده است و احتمالا بسیاری از هوادران تنیس او را نامزد اصلی جانشینی اسطوره هایی مانند راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ می دانند.

اما برای نتیجه گیری نباید خیلی عجله کرد. دنیل مدودف پنجمین قهرمان مسترز آخر فصل در پنج سال اخیر است. پیش از او اندی ماری، گریگور دمیتروف، زورف و سیتسی پاس قهرمان این مسابقات شده اند. از میان آن ها تنها بازیکنی که سابقه قهرمانی در یک گرنداسلم را دارد، اندی ماری است.

در واقع تنها بازیکنی که توانست به حکومت سه عظیم تنیس در گرنداسلم ها انتها دهد دومینیک تیم بود که با قهرمانی در مسابقات سال جاری اوپن آمریکا قهرمانی جدید را در گرنداسلم ها از سال 2014 به این سو معرفی کرد.

نگاهی به قهرمانان سال گذشته مسابقات نشان می دهد که قهرمانی در فینال تور دنیای تنیس الزاما به قهرمانی در یک گرنداسلم منتهی نمی گردد؛ اما خب فراموش نکنیم که در نیمه نهایی این دوره نادال و جوکوویچ در یک روز از بازیکنانی جوان تر از خودشان شکست خوردند.

فدرر، نادال و جوکوویج پرافتخارترین مردان تاریخ تنیس هستند که تا کنون نشانه ای از افول نداشته اند

مدودف گفت: امیدوارم که تمام ما بازیکنان جوان بتوانیم به آن ها فشار بیاوریم و رقابت های جذابی را ببینیم. امیدورام نسل ما بتواند مدتی طولانی در اوج بماند و حتی نسل بعدی را هم عقب نگه دارد.

دومینیک تیم هم به رغم شکست در بازی فینال به همین اندازه نسبت به آینده خوشبین است: ما ثابت کردیم که می توانیم با اسطوره ها بازی کنیم، آن ها را شکست دهیم و قهرمان تورنمنت های عظیم شویم.

هنوز سه، چهار یا پنچ سال مانده تا آن ها بازنشسته شوند و ما بخت های اصلی قهرمانی در تمام مسابقات عظیم خواهیم بود. تنیس آینده جذابی پیش رو دارد.

مدودف و تیم بازیکنان فوق العاده ای هستند، اما فدرر، جوکوویچ و نادال قبلا بار ها ثابت نموده اند که پیشبینی ها در خصوص تغییر نسل تنیس اشتباه است. حدس زدن نام قهرمانان در فصل آینده غیرممکن است، اما چیزی که از همین حالا با قطعیت می توان گفت این است که 2021 یک سال بسیار جذاب برای تنیس خواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: فرارو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11580

به "(تصویر) رفتار عجیب تنیس باز روس پس از قهرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصویر) رفتار عجیب تنیس باز روس پس از قهرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید