تاکید بشار الاسد بر مبارزه دولت سوریه با تروریسم

به گزارش سهندبلاگ، بشار الاسد در ملاقات دستیار ارشد وزیر خارجه ایران گفت:سوریه با وجود همه مشکلاتی که حامیان تروریسم ایجاد می نمایند، بر مبارزه با تروریسم و گسترش حاکمیت دولت بر سراسر سرزمین سوریه تاکید دارد.

تاکید بشار الاسد بر مبارزه دولت سوریه با تروریسم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز (سه شنبه) 10 دی ماه 98 در دمشق با بشار الاسد رئیس جمهور سوریه ملاقات و گفتگو کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت رایزنی و مشورت دو کشور در خصوص تحولات سوریه و منطقه، چشم انداز کار کمیته قانون اساسی و دور سوم آن، تحولات ادلب و شرق فرات را با بشار اسد رئیس جمهور سوریه مورد بحث و گفتگو قرار داد.

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر سیاسی و نظامی سوریه، تداوم حمایت های کشورمان را از این کشور مورد تاکید قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در فرایند آستانه در ادامه مباحث مطرح شده در چهاردهمین اجلاس آستانه را با رئیس جمهور سوریه مورد بحث و آنالیز قرار داد.

بشار الاسد نیز در این ملاقات با اشاره به هماهنگی های دو کشور گفت: جمهوری عربی سوریه با وجود همه مشکلاتی که حامیان تروریسم ایجاد می نمایند، بر مبارزه با تروریسم و بر گسترش حاکمیت دولت بر سراسر سرزمین سوریه تاکید دارد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه و بعضی دیگر از مقامات بلند پایه این کشور ملاقات و گفتگو کرد.

طرفین در این ملاقات علاوه بر تحولات سوریه و به ویژه کمیته قانون اساسی این کشور، تحولات منطقه و به خصوص آخرین شرایط جاری در لیبی را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

دو طرف در خاتمه بر اهمیت روابط راهبردی دو کشور و ضرورت تداوم گفتگو و مشورت های دائمی در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی تأکید کردند.

به گزارش فازس، روز گذشته نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر به مسکو با سرگئی لاوروف همتای روسیه ای خود و یکی از ضامنان فرایند آستانه درباره تحولات سوریه و به ویژه اوضاع ادلب گفتگو کرد.

ظریف در نشست خبری مشترک با لاوروف با بیان اینکه شرایط ادلب بسیار شنماینده است، توضیح داد: ضروری است همکاری ها در زمینه آرامش در ادلب و خاتمه دادن به حضور تروریست ها در ادلب ادامه یابد و ما در این زمینه با روسیه و ترکیه همکاری می کنیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6276

به "تاکید بشار الاسد بر مبارزه دولت سوریه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بشار الاسد بر مبارزه دولت سوریه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید