تاثیر عجیب آسپرین بر بیماران کرونایی

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران : در مطالعه ای جدید معین شده است، دارویی که برای بیماران قلبی مفید است، احتمال مرگ و شدت بیماری کرونا را کاهش می دهد.

تاثیر عجیب آسپرین بر بیماران کرونایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، به نقل از دیلی میل؛ دانشمندان با آزمایش آسپرین روی بیماران وخیم کرونایی که در بیمارستان بستری بودند، دریافتند این دارو می تواند بیش از چهل درصد احتمال مرگ ناشی از کرونا را کاهش دهد.

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند می گویند که این یافته ها استفاده از آسپرین را برای جلوگیری از عوارض شدید کرونا تحقق می بخشد.

مردم از آسپرین به عنوان رقیق نماینده خون برای کاهش خطر حملات قلبی و مغزی یا مدیریت بیماری های قلبی استفاده می نمایند. آسپرین که به عنوان داروی ضد التهابی استفاده می گردد، این توانایی را دارد که جلوی لخته شدن خون را بگیرد و برای بیماری هایی که باعث افزایش غلظت خون می گردد مفید است.

در این مطالعه، 412 بیمار کرونایی با میانگین سنی 55 سال که در چند ماه اخیر به دلیل ابتلاء به این عفونت در بیمارستان مریلند بستری شده بودند، مورد آنالیز قرار گرفتند. حدود یک چهارم بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان یا بلافاصله بعد از بستری شدن در بیمارستان به خاطر کنترل بیماری قلبی عروقی شان، روزانه آسپرین با دوز پایین مصرف می کردند.

محققان دریافتند که مصرف آسپرین با کاهش 44 درصدی خطر قرارگیری در زیر دستگاه ونتیلاتور، کاهش 43 درصدی خطر پذیرش در ICU و همچنین کاهش 47 درصدی خطر مرگ در بیمارستان در مقایسه با کسانی که آسپرین مصرف نمی کردند، مرتبط بود.

جاناتان چو، استاد دانشگاه و متخصص بیهوشی در بیمارستان مریلند گفت: این نتایج احتیاج به تحقیقات بیشتری دارد و باید به صورت تصادفی نیز این دارو مورد استفاده قرار گیرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11084

به "تاثیر عجیب آسپرین بر بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر عجیب آسپرین بر بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید