اکران دیدن این فیلم جرم است

به گزارش سهندبلاگ، دیدن این فیلم جرم است در جشنواره به عنوان یک فیلم سیاسی با واکنش های فراوان و گا ها تندوتیزی رو به رو شد و اکران این فیلم در حالی به تأخیر افتاد که به دلیل انتقاداتی که به دولت و برخی سیاسیون وارد شده بود، پروانه نمایش آن صادر نشد.

اکران دیدن این فیلم جرم است

خبرنگاران| تیزر فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است منتشر شد. این فیلم بعد از اکران در سی و هفتمین جشنواره فجر به محاق توقیف رفت و بعد از گذشت 2 سال از 17 دی ماه به اکران سینمایی رسید. کارگردان این فیلم رضا زهتابچیان است و مهدی زمین پرداز، امیر آقایی، لیندا کیانی و حسین پاکدل در این فیلم ایفای نقش می نمایند.

فیلمی در ژانر سیاسی و تهیه نمایندگی محمدرضا شفاه محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است. این فیلم که دریافت پروانه ساخت آن راستا پر پیج و خمی داشته است، به ماجرای یک گروگانگیری می پردازد. فیلم رضا زهتابچیان را از نظر مضمون و حساسیت سیاسی با فیلم آژانس شیشه ای مقایسه نموده اند و در این میان برخی معتقدند دیدن این فیلم جرم است حتی از فیلم ابراهیم حاتمی کیا هم جسورتر است.

در جشنواره به عنوان یک فیلم سیاسی با واکنش های فراوان و گا ه تندوتیزی رو به رو شد و اکران این فیلم در حالی به تأخیر افتاد که به دلیل انتقاداتی که به دولت و برخی سیاسیون وارد شده بود، پروانه نمایش آن به مدت یک سال صادر نشد و اجازه اکران نداشت.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

پس از دو سال بلاتکلیفی، از صبح روز چهارشنبه 17 دی ماه در برخی استان های کشور این فیلم روی پرده رفت و قرار بود همزمان با اعلام ستاد کرونا و پس از بازگشایی سینما های تهران، در پایتخت نیز به عنوان فیلم جدید اکران گردد که با زرد شدن شرایط کرونا در شهر تهران، سینما های این استان از 20 دی ماه اجازه بازگشایی و اکران فیلم را داشتند.

در آستانه اکران فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است از پوستر اصلی این فیلم نیز رونمایی شد.

قاچاق فیلم

نسخه باکیفیت این فیلم با گذشت سه روز از اکران عمومی در فضابی مجازی منتشر شد. قاچاق فیلم در حالی صورت گرفت که این اثر به صورت آنلاین به نمایش درنیامده بود. نکته ای که که به آن اشاره شده ثبت جهت بازبینی جشنواره دنیای فیلم فجر در گوشه تصویر است.

از ابتدای سال با شیوع کرونا، تمام فیلم های سینمایی که به صورت اینترنتی به نمایش درآمدند با تهدید انتشار غیرقانونی در فضای مجازی رو به رو بوده اند، اما دیدن این فیلم جرم است مورد استثنایی قاچاق هاست، چرا که نسخه باکیفیت آن همزمان با اکران در سینما ها پخش شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره دنیای فیلم فجر، روز 20 دی ماه اطلاعیه ای از سوی دست اندرکاران فیلم دیدن این فیلم جرم نیست منتشر شد و صاحبان اثر ادعا کردند نسخه قاچاق فیلم همان نسخه بازبینی جشنواره دنیای فیلم فجر است که به همین منظور جشنواره توضیحاتی را برای روشن شدن این مساله اعلام می دارد.

پاسخ جشنواره به نسخه قاچاق دیدن این فیلم جرم است

پاسخ جشنواره به این ادعا برای روشن شدن اذهان عمومی، به توضیح زیر اعلام می گردد:

متاسفانه صاحبان فیلم دیدن این فیلم جرم نیست فراموش نموده اند که نسخه فیزیکی بازبینی را تحویل دفتر جشنواره دنیای نداده اند و با اعزام نماینده مورد اطمینان خود، نسخه بازبینی را توسط ایشان به دبیرخانه جشنواره دنیای فرستاده و پس از بازبینی در حضور آن نماینده، نسخه را تحویل گرفته اند. از این رو هیچ نمونه ای از فیلم مزبور در دفتر جشنواره موجود نبوده که چنین اتفاقی از این طریق افتاده باشد.

در چند ماه اخیر، صاحبان فیلم دیدن این فیلم جرم نیست و در پی آن، معدودی از رسانه ها، بدون ارائه مدارک مستدل و حتی کوچک ترین پیگیری در مورد نحوه قاچاق این فیلم، به صرف وجود کپشنی با عنوان بازبینی جشنواره دنیای فیلم فجر در زیر نسخه موجود در فضای مجازی، شبهاتی را درباره جشنواره دنیای مطرح نموده اند.

بدیهی است حتی به فرض تحویل نسخه به جشنواره، کلیه نسخ بازبینی فیزیکی تحویل شده به دبیرخانه فیلم های ایرانی جشنواره، در صورت عدم مراجعه صاحب اثر برای دریافت نسخه تا تاریخ مشخص، به روال معمول بین المللی، امحاء می شوند.

لازم به تاکید است که در سال های اخیر صد ها فیلم مهم ایرانی و خارجی به ویژه آثاری که پیش از این در هیچ رویدادی به نمایش درنیامده اند، در اختیار دبیرخانه جشنواره دنیای فیلم فجر قرار گرفته اند و حتی یک مورد مشابه ادعای دست اندرکاران این فیلم، پیش نیامده است.

به رغم آنکه جشنواره دنیای فیلم فجر، در مقام پایگاهی مطمئن برای دریافت محصولات سینمایی از تمام نقاط دنیا، کوچک ترین تردیدی ندارد که نسخه فیزیکی فیلم مورد نظر تنها در اختیار صاحبان اثر بوده و به دفتر جشنواره تحویل نشده است، پیگیری ها و مکاتباتی را با پلتفرم های خارجی که فیلم را منتشر نموده اند، شروع نموده تا نسبت به شناسایی مجرای این عمل غیرقانونی اطمینان حاصل کند.

شگفت آنکه به نظر می رسد صاحبان اثر تا به امروز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: فرادید
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12215

به "اکران دیدن این فیلم جرم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران دیدن این فیلم جرم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید