البرز استانی توانمند در مباحث پژوهشی، وجود 36000 واحد صنعتی در البرز اهمیت پژوهش را بیشتر می کند

به گزارش سهندبلاگ، سید محمدباقر حسینی در گفتگو با خبرنگارانضمن اشاره به خدمت دو ساله خود در دانشگاه علمی و کاربردی البرز گفت: استان البرز با توجه به نو پابودن، استانی است که با ویژگی های منحصر به فرد خود و توانمندی های بسیار توانسته در زمینه پژوهش بسیاری از مباحث را عملیاتی کند و الگوی مناسبی در راستای پیشبرد اهداف کشور و به ویژه این منطقه باشد.

البرز استانی توانمند در مباحث پژوهشی، وجود 36000 واحد صنعتی در البرز اهمیت پژوهش را بیشتر می کند

وی در ادامه تاکید کرد: به طور کلی پژوهش در وهله اول باید هدفمند با چار چوب های مبانی متعالی باشد و در آغاز پژوهش باید آمایش صورت بگیرد که متاسفانه این موضوع آن گونه که باید اتفاق نمی افتد.

حسینی با اشاره به سوق دادن پژوهش و فناوری به سمت پیشرفت های منطقه ای و کشور شرح داد: پژوهش باید بتواند نیازهای کشور را در راستای فناوری و پیشبرد اهداف عالی تامین کند و در استان البرز این شرایط استثنایی موجود است و این بدان جهت است که ایران کوچک تعداد 36000 واحد صنعتی را دارا است.

نیروی جوان محقق در البرز باید مورد حمایت قرار بگیرند

حسینی اقلیم و جامعیت خاص البرز را در بحث کشاورزی و صنعت دلیل بر متفاوت بودن این استان مطرح نمود و افزود: اگر بتوانیم پژوهش مبتنی بر علم تولید نموده و آمایش سرزمینمان را پیش ببریم، به طرز شگفت انگیزی می توانیم شرایط را دگرگون نموده زیرا جوانان خوبی در کشور داریم و من در 14سال زندگی در اروپا این مسئله را توانسته ام به خوبی درک کنم و هیچ جای دنیا جوانان مستعد و کوشای ایرانی را ندارد و جوانان تحصیلات تکمیلی ما فوق العاده بوده و هستند و در استان البرز وجود چنین جوانانی کم نمی باشد.

وی نیز در خطاب به مسئولین اظهارداشت: با وجود چنین جوانان لایقی در کشور دست اندر کاران و مسئولین باید نگاهشان را عوض نموده و قدم اول هم ایجاد تعامل بین طرفین است و استان البرز افراد لایق، توانمند، خلاق و تحصیل نموده کم ندارد مسئولین با بها دادن به نیروی های جوان باید به سراغشان رفته و از تخصصشان استغاده کنند.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی البرز در پایان با اشاره به آمایش در این البرز گفت: البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت و مهاجرپذیری از موقعیت خاصی برخوردار است اگر سستی کنیم تمامی فرصت ها به تهدید بدل می شوند و اگر هدفمندانه بتوانیم فرصت ها را مدیریت کنیم تهدیدهای جدی به فرصت هایی عظیم تبدیل شده و این خاصیت اشرف مخلوقات است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6896

به "البرز استانی توانمند در مباحث پژوهشی، وجود 36000 واحد صنعتی در البرز اهمیت پژوهش را بیشتر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البرز استانی توانمند در مباحث پژوهشی، وجود 36000 واحد صنعتی در البرز اهمیت پژوهش را بیشتر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید