ارزش دلاری بورس تهران نصف شد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، بورس تهران همچنان در سراشیبی سقوط است و روز سه شنبه 6/ 2 درصد دیگر از ارتفاع این نماگر کاسته شد و در معرض نزول به کانال 2/ 1 میلیون واحد نهاده شد. افت شتابان قیمت ها در بازار سرمایه طی ماه های اخیر آنچنان از اشتیاق صاحبان نقدینگی به سرمایه گذاری در غیرتورمی ترین بازار کشور کاسته که همه روزه تعداد بیشتری از سرمایه گذاران برای حفظ ارزش دارایی خود درصدد خروج از چرخه معاملات بازار سهام برآمده اند.

ارزش دلاری بورس تهران نصف شد

ارزش دلاری بورس تهران نصف شد

از زمانی که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل معامله پالایشی شروع شد و همین ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه های مالی حاضر در بورس انجامید، این بازار افت ارزش 2830 هزار میلیارد تومانی را شاهد بوده که با احتساب حدودی قیمت 28 هزار تومانی دلار آمریکا در صرافی بانک ملی افتی 185 میلیارد دلاری را شاهد بوده است.

اگر به این رقم ارزش بازار اول و دوم فرابورس را نیز بیفزاییم، درخواهیم یافت که صرفا بدون احتساب افت قیمت در تابلوهای سه گانه بازار پایه بازار سهام 7/ 210 میلیارد دلار افت ارزش دلاری را شاهد بوده است.تمامی این ریزش ها در حالی اتفاق افتاده که بر اساس بسیاری از آمارها تصمیماتی نظیر الزام شرکت ها به بازار گردانی نیز نتوانسته تا به امروز یاری چندانی به جلوگیری از افت قیمت ها در بازار سرمایه داشته باشد.

با توجه به تمامی آنچه که گفته شد افت قیمت ها در بازار سرمایه سبب شد تا روز گذشته نیز شاهد انتقال 1070 میلیارد تومان سهام از حقیقی ها به حقوقی ها در بورس تهران باشیم. در فرابورس نیز این رقم در حدود 360 میلیارد تومان بود که مجموع خالص تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را به 1430 میلیارد تومان می رساند.آنالیز تمامی این اعداد و ارقام این سوال را در ذهن می پروراند که آیا توان جهت دهی به نقدینگی به وسیله بازار سهام غیر ممکن است؟ چرا کشور نتوانسته از فرصت هجوم نقدینگی به بازار سهام آنطور که باید استفاده کند؟ و راه حلهایی که تا به امروز ارائه داده شده اند چه نقصان هایی دارند که تحقق این امر را در ادامه جهت برای بازار سهام میسر نمی سازند؟

واکاوی ها نشانگر آن است که تا کنون سه راه حل برای بازگرداندن رونق به بازار سرمایه ارائه شده که هدف آن هم بازگرداندن جذابیت به بورس و هم جهت دهی به نقدینگی است که می تواند در صورت تحقق رونق را نیز به این بازار بازگرداند. با این حال هرکدام از این راه حلها مشکلاتی پیش روی خود دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

اخبار مرتبط با بورس را در صفحه اختصاصی بورس خبرنگاران بخوانید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10996

به "ارزش دلاری بورس تهران نصف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش دلاری بورس تهران نصف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید