اتمر: در فرایند صلح کوشش می کنیم طالبان از گروه های تندرو جدا گردد

به گزارش سهندبلاگ، وزیر خارجه افغانستان گفت که این کشور در فرایند صلح کوشش می نماید تا طالبان را از سایر گروه های تندرو خارجی جدا نموده و اعضای آن را به زندگی صلح آمیز برگرداند.

اتمر: در فرایند صلح کوشش می کنیم طالبان از گروه های تندرو جدا گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان در ملاقات با محمد بن عبدالکریم العیسی رئیس سازمان رابطه العالم اسلامی درباره نقش علمای دینی برای سرانجام دادن به جنگ و تامین صلح در افغانستان، فرایند صلح با طالبان و نیز مبارزه با افراط گرایی و تروریسم گفت وگو کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتمر تاکید کرد که دولت افغانستان می خواهد به وسیله فرایند صلح، طالبان را از سایر گروه های تندرو خارجی در منطقه جدا نموده و به زندگی صلح آمیز و سیاسی بازگرداند .

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

العیسی نیز گفت که در آینده نزدیک، سازمان رابطه العالم اسلامی عالمان و مفتیان با نفوذ در دنیا اسلام را در یک همایش عظیم گردهم خواهد آورد تا از نظر دینی راه حلی را برای سرانجام بحران افغانستان جستجو نمایند.

وی اضافه نمود که نتیجه این کنفرانس تاریخی و سرنوشت ساز خواهد بود و تصریح نمود که از طالبان نیز دعوت خواهد شد تا در این همایش شرکت نمایند.

عبدالحفیظ منصور عضو تیم مذاکره نماینده افغانستان اخیراً گفته بود که این تیم پیش از مذاکره درباره دیگر موضوعات با طالبان، درباره مشروعیت جنگ جاری با این گروه مذاکره خواهد نمود.

وی تاکید کرد: پیش از هر چیز دیگری باید ابتدا موضوع جنگ و صلح براساس دین روشن گردد و تا زمانی که این موضوع تعیین نگردد مذاکرات صلح به نتیجه نخواهند رسید.

لازم به ذکر است که دولت افغانستان در سال های اخیر نیز بارها کوشش نموده تا با برگزاری نشست علمای دینی جنگ طالبان در افغانستان را از نگاه دینی و مشروعیت به چالش بکشد.

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12302

به "اتمر: در فرایند صلح کوشش می کنیم طالبان از گروه های تندرو جدا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمر: در فرایند صلح کوشش می کنیم طالبان از گروه های تندرو جدا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید