آمریکا از کاهش نیروهای نظامی در افغانستان خبر داد

به گزارش سهندبلاگ، فارس نوشت: یک مقام آمریکایی از خروج نیروهای این کشور از افغانستان بر اساس توافق حاصل شده با طالبان خبر داد.

آمریکا از کاهش نیروهای نظامی در افغانستان خبر داد

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی که مایل به افشای هویت خود نبود، گفت که صدها نظامی آمریکایی بر اساس برنامه ریزهای اجرا شده در حال عزیمت به ایالات متحده هستند.

براساس توافقنامه اجرا شده بین طالبان و آمریکا در 29 فوریه (شنبه 10 اسفند) نیروهای آمریکایی باید در 10 روز فرایند خروج از افغانستان را آغاز کنند. مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز در روزهای گذشته گفت که آغاز عقب نشینی نیروهای این کشور از افغانستان را تصویب کرده است.

به نوشته این منبع خبری، در صورت ایجاد شرایط امنیتی مناسب در افغاستان، نیروهای آمریکا در 14 ماه خاک این کشور را ترک خواهند کرد. گفته می شود که آمریکا با سنجیدن شرایط امنیتی وقت، شمار نیروهای خود در افغاستان را کاهش می دهد.

این در حالی است که رهبران احزاب مخالف افغانستان امروز در مراسمی جداگانه به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کردند و این اتفاق کار آمریکا را برای اجرای مفاد توافق صلح در افغانستان پیچیده می کند.

310311

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7327

به "آمریکا از کاهش نیروهای نظامی در افغانستان خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از کاهش نیروهای نظامی در افغانستان خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید